Sunday, August 14, 2011

Seri Iskandar GANGSTERR


Dah tgk blum KL Gangster? Best x? Aku pun xtgk lagi,tp dgr2nye sgt best. Ade je dlm hard disk ni xberusik.Keke.

Rite.Tamau cter psal KL gangster.Sbb ni nk crita pasal real event. Bukan setakat tgk anak Yusuf Haslam pakai tatoo 'chewing gum' dlm filem tu.

Okay,one day,aku naik motor dgn member aku. Tgh on the way,suddenly member aku pecut semacam. Hairan jugak la,tgk langit cerah je.Xde tanda2 nk hujan.Mne la taukan,mak dy suruh angkat kain ke.Xpun sambut anak kucing.Or tak tau la kot2 dy sakit perut ke apa.

"'Sreeeettt'' (sfx brake motor)

Then suddenly dy nk terlanggar kereta kancil yg ttbe2 kluar dari simpang. Aku yg kat belakang mmg terasa jugak la mcm nk mngucap time tu. Then mmber aku pecut lagi, terus masuk Taman Maju,kwsn perumahan aku.

Masih tak henti memecut.
Bila aku toleh belakang,rupa2nya kereta kancil tu kejar kitorang.
Then sampai depan taman permainan,driver kereta tu memekak suruh berhenti sambil hon xhenti2.

Member aku pun berhenti.Apa lg,keluar la driver kereta tu,direct pergi kat member aku and menjerit,

''Ko apehal kacau awek aku? ko nk mati ke ha?!''

Aku terkujat time tu.Yelah,aku igt dy marah sbb nk terlanggar kereta dy td.

''mana ada,aku xcontact dah awek ko,'' jwb mmber aku

''Pranngg !'' driver gangster tu ketuk visor helmet mmber aku.Gulp.Terdiam aku kat blakang.Tgk dlm kereta tu ada lagi 2-3 org.Kalau aku kne pukul,mmg naya la.Dgn badan aku yg sesangat slim ni,mmg MC 3-4 hari la jwbnya.

''ko xde org lain ke? ko nk @#*&% dgn awek aku ko kata xde apa2?! haa?!''

''aku nk uji dy je.Mana ada apa-apa......''

''Pranngg !'' sekali lg dy ketuk sekuat hati visor helmet mmber aku tu.Agak2,dh nk tercabut rasanya visor tu.

Then ttbe mamat gangster tu salam aku.

''ko xyah risau,ko xde pape masalah dgn aku.Kawan ko ni ha yg nk cari nahas''

Still,aku diam jela.Terasa awkward dgn situasi mcm tu.Then aku ckp,

''Bro,org kiri kanan nmpk ni.Karang dorang fikir ape lak..''

Then member aku ckp,''Lepas ni settle la,aku nk hntr kwn aku ni balik rumah dulu''

''Okay,tp kalau ko lari,nahas ko !''

Start motor,dy press sehabis laju lalu dpn rumah aku.Bayangkan,xda brake2,aku lompat terus dari motor dy yg laju tu.Perhh stunt abes time tu.
Siap opah aku pun terkejut tgk cucu dy jadi stuntman dpn rumah.Nasib baik aku terer landing dgn mencari center gravity badan sendiri *eceh2 bajet*

Esoknya,aku tya la mmber aku apa jadi lepas tu.

Dy kata dy pecut balik rumah,then call polis. Abg dy pun boleh jadi saksi. Mamat gangster tu siap keluarkan knuckle besi nk tumbuk member aku tu.
Lepas kne report polis,merayu dtg rumah mintak maaf,takut masuk lokap.Hek ele,bajet gangster,penakut gak.Mcm2 ragam manusia.

Settle mcm tu.Syukur gak aku xde adegan tumbuk-menumbuk and sepak-sepak menyepak.

Kalau tak,mmg dah keluar dah ilmu-ilmu silat aku ni semua *ahaha bajet2 >_









2 comments:

fairuz said...

ade jugak eh.. org mcm nih..
pelik2..

wAwA said...

perhh..terngange aq bacenye
dasyat betoi..

Post a Comment