Tuesday, August 3, 2010

P-TIPU-TN





*ATTENTION:releasing anger should be written in Bahasa Melayu*

Grr..rasa mcm nak koyak2 je kertas2 PTPTN kat dpn pegawai2 PTPTN smlm. Okey,1st problem, dah aku settle amik sain parents,smpai UITMPP kecoh lak dorang kte nk kne ada dua set n set kdua pun kne sain ori gak.

WHAT THA?! pehal laa.. klau bnde spenting ni,atleast tulis la kat website dy TERANG n JELAS.

Jalan pnyelesaian:Fotostat, n tekap balik smua sain2 yg blambak tuh. (well,mmg nmpk fake nk abis)

Then,aku lepak dgn haidhar kat Laman Perdana,dpn pegawai2 yg tgh bz ''mencari kesalahan'' student2 yg submit form tuh.Mmg sedih tgk ramai yg kne reject.Bnda kecik2 pun smpai nk kne reject.Contohnya,gaji x tally dgn slip gaji.Dorang xpk ke? budak2 UITM ni bkn rumah walking distance.Boleh sng2 refer parents klau ada papehal.Ada yg smpai parents dari perak dtg smata2 nk sain bnda PTPTN tuh.Atleast,buatla sistem yg sng sikit,xmnyusahkan student yg nk apply.

Lpas klas Lab phy,aku direct g LP,nk beradu nasib.Dlm hati aku ''lantak lah PTPTN,xde dorang pun dak mechy boleh hdup.Mechy xbnyk telan bajet bulan2''.So,klau ak kne reject sbb sain tu.Aku trima jelah.

tiba masa ke meja ''pengadilan'',.aku bg la borang aku kat salah sorang makcik pegawai PTPTN tuh.Then,dy selak2.......

dy tekan2 kalkulator.....
*Poof*
Adik xboleh ni.Sepatutnya dpt separuh je pinjaman, tp tertera dpt penuh.Ambil borang pembatalan kat atas meja sana.Isi dan bg kat abg ni. (smbil mnunjukkan pakcik sebelah dy).Okay2..blurr aku seketika..

Aku pun refer kat sorang pegawai kat sini yg ada unsur2 ''kemanusian''.Dy yg slalu tolong student2 yg sangkut.

selak2....
*poof*
Owh..adik salah ni.Klau parents msih hidup,xboleh letak pnjaga atuk sbb nnt sistem akn detect pndapatan pnjaga..

Plus,dy kata ''klau nk isi pnjaga,parents kne xbekerja''


LOLMAO! HAHA! ini lawak! betul la aku tinggal dgn atuk n opah aku! dorang PENJAGA aku! And sbb parents aku msih hidup,aku isi gak pendapatan dua2.Betul la aku isi!


Pehal la dy xgtaw awal2 kat webpage tu?! susah sgt ke nk taip bnda2 pnting mcm tu?!

''lpas ni,adik mohon balik utk kelompok 3''

haha,sngnye nk cakap! Dy igt proses aku wat bnda2 tu sng?

1.Ak sorang2 g bukak acc Bank Islam kat KL n kne pau rm1.2o,kononnya nk buat tambang..(jgn harap aku nk bg)

2.Menghabiskan masa,prepaid tefon pej PTPTN yg bz memanjang!

3.Pin BSN rm6 burn mcm tu je.RM10++ utk aku print segala borang2 xvalid lg dah! walaupun xla bnyk mana,tp duit tu,byar duit zakat lg bagus drpd derma kat dorang!

4.Laman web paling truk dan diperakui oleh smua pemohon2 PTPTN! dgn server down.. dah isi tiba2 hilang.. kne allow pop-up blocker.. MENYUSAHKAN! dan yg paling lawak,ada link borang permohonan kat webpage tu,bila klik akan kluar...

...utk mncetak borang permohonan,sila layari laman web PTPTN.. (ROFL! padahal link ni kat web PTPTN ! xD


Yeah.xkesa lah nk kutuk apa kat PTPTN=PETERPAN ke.. P.TIPU.TN ke.. noa kte Pi Tipu Teman.. Sistem dorang teramatlah ''aneh''.. and kesimpulannya...




KALAU ADA OPTION LAIN,JGN MOHON PTPTN!



p/s:klau blog aku kantoi dgn Kerajaan or PTPTN sndiri sbb kondem dorang,sila igt bhwa pemohon2 juga ada hak utk mngutuk sistem supaya dapat DIPERBAHARUI! supaya memudahkan pemohon2 di masa yg akn dtg!
terimalah dgn hati yg terbuka!



















7 comments:

Najwa Ameer said...

waah.bgos btol kau.mmg trok la an ptptn neyh.

~HieR@~ said...

stuju jek weyh...hahah...
ayah ak da smpai dtg cni nk setel bnde alah iuh...
bengong r dorg fkir sume org ckup mase nk setel sume dalam mase singkat ke..??
kesian la sket lagi2 kat org2 yg kurg bkemampuan...
smalam un ak ksian tgk de sorg dak yg lurus bendul n blur2 sket uh...
da die setem hasil un tade...
ta pasal2 kne tggu kelompok 2 lak..??

Hyuga Gin said...

ak xtau ar..
mmg ptt kerajaan tubuh skuad pantau pkrja gomen...
dorg nie memonteng je..
keje skit pastu biar brlambak...
mnyusahkn org len..

Nurakmal said...
This comment has been removed by the author.
Asnawi Bin Muhammad Nazri. said...

uhuh..yeah,. marilah boikot! (punca duit poket xde T_T)

Anonymous said...

hahaha..
sy pon mohon ptptn juga..
tp mmg betol2 xde option laen..
takut nk pegang form tu lama-lama..
tp urusan memang leceh..
menyampah juga (selalu)

^^.

Syafique Azawadi said...

ak sokong walaupun ak xpenah wat ptptn tok kelompok pertama dan kedua.
aritu ak wat, then ak isi sume kat cc, pastu baru sedar result spm tinggal kat bilik, jd ak abes kan isi, dan save.

tengok2 xleh kemaskini, dan baru ak sedar, die tulis kecik je kat blah kiri, sbrg kemaskini kene beli nombo pin baru. mmg syok ah abes duit cmtu je. haha dan kalo ptptn ak xdiluluskan, ak xkn mohon dah...peterpeterpan

Post a Comment