Wednesday, March 17, 2010

Pernah Suatu Ketika


''Allah xdgr ke rintihan aku??" ktaku slps solat.Mungkin itulah kali pertama aku mnangis dlm solat.Dan hingga ke hari ini,aku tak tahu sama ada solatku itu sah atau tidak.

Rsa sperti direnyuk-hancur hati ni.Hingga aku merasakn mati lbih baik dari hidup.Pada wktu itu,aku saling tak tumpah sprti seekor ''zombie''.Sedih? tak.Aku tak tahu bagaimana ingin menyatakan perasaan tu.Sbb ianya KOSONG.

Aku mula terpesong.Mungkin,jika ditumbuk berkali-kalipun,aku takkan berasa sakit.

Bagaimanapun,Allah msih syg hambanya.Setelah bbrapa hari berada dlm ruang emosi,aku terbangun dari lekaku.Ya Allah,apa yg telah aku lakukan? Aku telah bnyk berubah!

Semenjak dari saat itu,aku mula berpegang dgn ayt ''Life Is Simple".Aku tak curi ayat ni dari mana-mana.Dan aku bnr2 mndalami maksudnya.

Hidup ini mudah.Kte yg mnyusahkannya.Percayalah.

Kadang kala,kita slalu tumpas dgn emosi diri sndiri.Walhal,emosi dan perasaan,kita sndiri yg tentukan.Bnda yg senang,kita sndiri yg susahkn,dek kerana terikutkan perasaan kta sniri.Kita sndiri yg mncari nahas.

Kmudian mulalah.Duk terperuk dlm bilik.Mkn taknak.Isomnia memanjang.Menangis tak henti-henti.Habis meja-bangku kat rumah yg tak berdosa dihempas..Hey come on la!! Watpe la nk ikutkan sgt perasaan tuh?!

Dan smpai ke saat ni,aku masih berpegang dgn kta2 tu.Dengannya,aku yakin,aku takkan dikurung oleh byg2 perasaan aku sndiri lagi!

~Because life is simple~

6 comments:

-wAn- said...

ko kne jmpe experts doe.......

Misz Aien said...

erm...
awie kne muhasabah dri larh..
knp awi jd cm uh,
awi kne tya dlm hti awi sndri..
hya dri awi soang jerk taw npe awi cm neyh!!
myb awi ase tu bayang2 prasaan sndri..
tp awi pna tya x npe awi jd cm uh??
erm..so,awi kne la think +ve jerk..
Allah uh sntiasa ada utk hambaNya..
waaaa....pe ain mpek neyh!!
sori... (;

Di Persimpangan said...

err... aku wat2 xpaham~
haha xP
jujur,ntah la..no komen.
doakan yg terbaik.

airayaya said...

weh.. pesal ayat hikmah tu mcm kuar dari aku masa ku penah nasihatkan ko time dolu2 tu? :D

farna said...

yeha ,
setuju sangat sangat ,

Asnawi Bin Muhammad Nazri. said...

erhh..apsal ada yg komen ak cam aku tgh emo skang?

once upon a time larh @_@

no more emo'ing! huhu

life is simple!

Post a Comment