Sunday, March 14, 2010

Petanda Dari Allah Utk 11 March


''Awie bangon!!'' suara iqa,adikku memecahkn kelenaan aku pg tuh,. ''oh well,11 hrbln hari ni rpenye..hmm''

ble ak check hp,trtera msg haidhar ''xsgke hari ni dah tiba''..yup,dlm ht aku,ak pon xsgke bgtu cepat mse blalu,. rse mcm bru smlm ambil paper LK..

after solat subuh n siap dgn bju GIATMARA,.ak ambil mse brborak dgn opah n atuk,. sempat gak aku kte ''opah,klau result awie xsmpai target,jgn marah ehh''

lepas salam kdua grandparents aku,aku pon start moto n gerak ke rmh noa

pagi uh,rse lbih sjuk dari biasa..huhu,ni la nmenye ''seram sejuk''

bila tgk nua dgn bju pastri dy tuh,ap yg ble ak wat just trsenyum,. walaupun xbrcakap pape,aku ble rse degupan jantung nua,. cmtu gak aku

arrived at GIAT,.huhh..lenggang,. yg ada pun Hafiz Helmi n Hazim,.Wan nmpk sgt dah cabut awai2 ke SMKDARY mninggalkan si hazim..

9am,.aku tuka baju n gerak kluar,.n salam dgn pakcik nazim,berumur 50+,.kmudian,aku mncari si nua di blok pastri,.out of nowhere aman dtg n tye ''ko g kol bpe??''. ''aku nk g la nih'' jwbku..

Geng2 giat kumpul,.Sblm gerak ke skolah, ktorang bersembang dgn pnuh rse takut n suspen,. code rahsia GIAT.''10 kali tepuk,3 kali giat!!" ktorang wktu tuh btol2 bergema smpai ke belakang SIDEC!

setibanya di sekolah,aku trperasan sweater PHD milik Ejat,.and Aqmal,yg mnyumbat lubang telinga dgn lgu SNSD,duduk dgn pnuh tenang,.aku dtg kearahnya..

Aku sempat mncuri pandang kearah ''dia'',.berbaju oren dan bertudung putih..yupp,.still dia yg dulu,. memandangya mmbuat hatiku rsa sperti dipanah petir..

10pg,dewan mula pnuh dgn pljar,.mcm2 perubahan dorang,.rambut smua dah pnjang2,.smpai tutup mta pon ada!


''syuhada dpt 9A!",.tiba2 ak dgr suara dr blakang seat aku,. huhhh..rse mcm kne rentap jantung aku nehh,.xlme lpas tu,fakhi lak dberitahu oleh ayh Fadhli,.7A,.

''keputusan bg pelajar2 cemerlang sdah ada di tgn sy''kata cgu suhaimi di ats pentas,.

Noa:ko jgn rsau la awi,ak sumpah atas nme aku,nme ko akn tsenarai ntara plajar cemerlang..

Aku:jgn ckp cmtuh nua,.selagi result xkluar,jgn ckp cmtuh,..hmmm


Aman dh mula baring di ribaku,azman pon bgitu,. aku pulak mnyandarkn kepala di bahu nua yg duduk di dpnku,.mulutku kumat-kamit beristighfar,. kata opah,istighfar kpd allah,insyallah allah akn mmbantu hambanya..

handphone aku xberhenti vibrate.. mak tnya ''awie,dah bpe kali g tandas??"..jenaka mak utk mngurangkan debaran hatiku,. ''mak,klau awie xsmpai target,jgn mrh ye?"
''boleh,tp silat dpn mak dulu'' sindir mak krana aku slalu mghabiskan mse ''bersilat'' (shuffle) sewaktu hampir2 nk periksa spm dulu..

hmm..setelah slide show ''peratus lulus'' di skrin bertukar kpd ''snarai pelajar cemerlang''..aku berasa seperti bru tersampuk dgn hantu.. krana namaku berada di bwh nama Muhammad Fakhiruddin,Asnawi Bin Muhammad Nazri 7A 1B 1C

aku tergamam.sedangkan kwn2 di sblhku menolak2 badanku,tnda tahniah,.

''Kan aku dah kate!'' marah nua kpdku..

Still,aku tergamam.. aku tergamam kerana aku teringat petunjuk dari allah yg ak dpt lbih kurang 3-4 hari sblm tuh!!

pada 1 mlm,slps solat isya',aku trus ke dlm bilik,. dgn fikiran yg kosong,ak meletakkan tgnku di ats kepala dan subhanallah!! ak nmpk 7A 1B 1C!! betul2 sama dgn resultku!!

rmai yg kta ''ko pehal awie,dpt 7A pon mke nak emo?!",. bkn emo,aku bersyukur dgn rezeki allah kurniakan,tp aku tersentak krna tringatkn petunjuk yg allah berikan kpdku!!

subhanallah,.sesungguhnya kau berkuasa melakukan sesuatu hnya dgn berkata ''Kun''.. petunjuk yg kau berikan benar2 tepat!

Di sini,skali lagi aku bersyukur kehadrat illahi dgn limpah kurnianya.. dan mngucapkan ribuan trima kasih kpd guru2,kluarga,dan rakan2 yg mmbantuku mngharungi SPM..
Alhamdulillah.


''jom g ipoh!'' pelawa aqmal..

''OK aje!" jwbku.



-the end-



4 comments:

mohad said...

entry yang menarik...

Dyna said...

tahniah tuk kejayaan anda....
=)

Asnawi Bin Muhammad Nazri. said...

thx =)

kjayaan ini dtg dr allah

Najwa Ameer said...

congratulations ! :)

Post a Comment